Mei 2018

Mei 2018

SlimSeries binnendeuren

SlimSeriesSkantrae introduceerde in 2016 de stijlvolle industriële, smalle stijl binnendeur onder de naam SlimSeries. Het aanbod is nu wegens succes uitgebreid. De minimalistische designdeuren zijn leverbaar in diverse standaardmaten en in zowel stomp als opdek. SlimSeries binnendeuren kennen tal van vlakverdelingen. Ze zijn geschikt voor stompe- en opdekkozijnen en u kunt ze ook perfect als schuifdeur toepassen. SlimSeries glasdeuren leveren wij met 8mm dik veiligheidsglas. Voor zowel de paneel- als de glasdeuren geldt dat de glaslatten niet zichtbaar zijn. De KOMO- en FSC certificering bewijzen dat het behalve met het trendy design ook met de kwaliteit en duurzaamheid van de binnendeuren meer dan goed zit.

Constructie: Houten stijlen en dorpels
Uitvoering: 90 graden profielen
Stijl- en dorpelbreedte: 60 mm
Kozijnsituatie: past in nieuwe en bestaande stompe- en opdekkozijnsituaties
Afwerking: Zwart voorbehandeld in RAL 9011, Paneeldeuren wit voorbehandeld in RAL 9010
Maatwerk mogelijk: ja
Aantal modellen: 30
Glas: Blank 8 mm veiligheidsglas voorgemonteerd
Certificaten: FSC® en KOMO
Garantie: 10 jaar

Meer informatie en foto’s vindt u op de SlimSeries pagina.

Radiatorknop

RadiatorknopWe hebben al weer enkele zeer warme dagen erop zitten en toch ga ik het over een nieuwe slimme radiatorknop hebben. Dankzij de nieuwste thermostaat van ABB Busch-Jaeger, Busch-free@home®, kunt u het gehele jaar door verwarmen naar behoefte.

Busch-free@home® behoort tot de nieuwste generatie betaalbare domoticasystemen. Met behulp van dit systeem veranderen woningen in intelligente omgevingen en beschikken gebruikers over de vele voordelen van domotica tegen geringe meerkosten. Zonwering, licht, deurcommunicatie en verwarming zijn met Busch-free@home® eenvoudig te configureren. Via de app op de smartphone kunnen uw klanten het systeem op afstand bedienen.

Doordat de radiatorventielen vernieuwd zijn is het mogelijk om de verwarming in iedere kamer afzonderlijk te regelen en bijvoorbeeld via een tijdprofiel te sturen. Een ander groot voordeel is dat als een raam in een kamer wordt opgezet, de verwarming automatisch uitschakelt. Maken de bewoners gebruik van geofencing? Dan is het mogelijk om binnen een bepaalde straal van de woning, de verwarming automatisch van ECO naar Comfort te schakelen. Handig wanneer uw klant bijvoorbeeld wat eerder of later thuis is dan gebruikelijk. Zeker als u zich bedenkt dat met één graad minder, zo’n zes procent verwarmingsenergie bespaart, is de optelsom snel gemaakt.

Werk, werk ,werk

Werk, werk, werkHoewel er tijdens de crisis voor mij werk voldoende was, merk ik nu dat het aantal aanvragen toeneemt. Deze geluiden hoor ik ook bij de vakmannen om mij heen. Het artikeltje hieronder gaat over het tekort aan vakmensen en wat dit doet met de wachttijden voor de klanten en lonen voor de vakmensen. Ik heb wel het gevoel dat het vooral gaat over het westen van ons land, maar vaak is dat ons voorland.

“Schilders, timmermannen, loodgieters, elektriciens en andere vakmensen hebben door de florerende economie de klussen voor het uitzoeken. De magere jaren van de crisis – waarin de verdiensten vaak ook enorm daalden – zijn voorbij. Het sentiment schiet nu juist de andere kant op. Door het tekort schieten de lonen omhoog.

Volgens het UWV staan tienduizenden vacatures open en worden het er steeds meer. Een andere graadmeter waaruit blijkt dat de bouw weer uitstekende tijden meemaakt, is het aantal WW-uitkeringen. Het hoogtepunt was volgens het UWV 2013 met bijna 62.000 nieuwe WW-gevallen. In de daarop volgende jaren nam dat aantal in hoog tempo af.
Vorig jaar waren er 21.000 nieuwe WW-uitkeringen: 65 procent minder dan in 2013, blijkt uit actuele gegevens van het UWV. “Deze dalende trend zet zich in het eerste kwartaal van 2018 voort: 6100 nieuwe uitkeringen tegenover 8600 in het eerste kwartaal van 2017”, aldus een woordvoerder.

Een van de vaklieden die de klussen voor het uitkiezen heeft is timmerman Theo uit Den Haag, die met een overvolle agenda zit tot in ieder geval eind van dit jaar: “Je hoort mij niet klagen. In de crisis trouwens ook niet. Ik heb veel vaste klanten, maar mijn uurtarief ligt nu wel zo’n 20 procent hoger dan in bijvoorbeeld 2014.”
Schilder Johnny in Gouda barst ook van het werk. “Of ik alleen de leukste klussen aanneem? Nee hoor, echt niet. De klant is koning”, klinkt het toch enigszins politiek-correct.

Want feit is dat de wachttijden enorm oplopen. “Als mensen vandaag naar een schilder bellen, hoeven ze niet te verwachten dat ze volgende week aan de beurt zijn. Met een beetje pech moet je maanden wachten. Het is even niet anders”, aldus de schilder.

VNOM – dat veel zzp’ers aan klussen helpt – bevestigt dat de verdiensten behoorlijk de pan uitrijzen. “De situatie is bijna bizar ja.” Hij herkent de forse loonstijgingen tot wel 20 procent en bonussen als bijvoorbeeld een lease-auto.

“Maar belangrijkste wat vakmensen zoeken, is toch de vastigheid. In zomer én winter. Op die manier kun je ze binden. En leermogelijkheden aanbieden, in samenwerking met onze klanten (bijvoorbeeld schildersbedrijven). Dat staat bij ons toch echt nummer één.”” (Bron: nos.nl, 30 april 2018).

2018-04-30T10:19:29+00:0030 april 2018|Nieuwe producten, Trends|